Кожному з нас доводилося складати багато тестів та екзаменів в житті. Кожен
з нас, напевне, виходив після іспиту з думкою, що можна було краще, «я ж це знав, як я міг забути, що will після if не
вживається!»
Складання іспитів часто асоціюється зі стресом.
Чому ми нервуємо? Чого бояться наші учні? До чого бути готовими?
Готуючи учнів до іспитів ми задаємо собі багато питань.
Джоанна
Коста, співавтор популярного підручника для середньої школи Cambridge English Prepare! 1, 2, 3, пропонує нам
п’ять способів, як допомогти учням справитись зі стресом та зробити підготовку
до іспитів більш невимушеною, продуктивною та успішною.
Передусім потрібно задуматись над тим, як стрес впливає на навчання в
цілому. Для того, щоб відповісти на це питання, Джоанна пропонує
звернути увагу на три зони навчання (за Томом Зеннінгером):
- Зона комфорту (Comfort Zone) –
місце, де ми відчуваємо себе в безпеці, в комфорті, де немає ніяких ризиків.
Зона Комфорту важлива тим, що ми маємо місце, куди завжди можна повернутися,
передихнути, зібратися з силами;
- Зона навчання (Stretch Zone) – місце, де ми
вивчаємо наші можливості, як далеко ми можемо зайти із цікавості та бажання
працювати задля того, щоби зробити нові відкриття;
- Зона паніки (Panic Zone) – місце, де всі сили
нашого організму спрямовані на те, щоби справитись/контролювати переживання та
страх.
Межі цих зон є унікальними для кожної людини, тому потрібно пам’ятати, що
важливо мотивувати, учнів та студентів переходити до «зони навчання»
самостійно. Саме ця зона є найбільш сприятливою для прогресу.
З огляду на це, Джоанна Коста пропонує п’ять порад, як допомогти учням опанувати стрес та
залишитися в своїй «зоні навчання»:
1. Challenging but enjoyable lessons. Намагайтеся
підбирати складний, але цікавий матеріал, з яким учні зможуть справитися,
доклавши певних зусиль.
2. Expose students gradually to task types. Для того аби
студенти змогли відтренувати всі типи завдань, важливо подавати матеріал
поступово. Наприклад, одне заняття присвятити різним завданням для практики
reading for specific information, інше заняття - reading for details.
3. Avoid talking about the exam all the time. Звісно учні
мають знати чого очікувати, але не рекомендується використовувати іспит як
елемент залякування та єдиний спосіб мотивації учнів.
4. Concentrate on the language and skills needed. В останні
місяці підготовки до екзаменів потрібно робити акцент саме на тих навичках та
мовних структурах, які будуть перевірятися. Отже, якщо ви, наприклад, знаєте,
що на екзамені зустрічатимуться досить складні narratives для читання,
важливо приділити більше уваги саме роботі з цими видами тексту.
5. Don’t lose sight of your end goal – language proficiency.
Ми завжди хочемо, щоби студенти мали якомога вищі бали на тестах, але потрібно
пам’ятати, що наша кінцева ціль – не тільки здати екзамен успішно, а й оволодіти
мовою задля спілкування, роботи, життя.
Якщо ви бажаєте отримати більше інформації щодо способів справитися зі
стресом та підготовки до тестів більш продуктивно, прослухайте повну
версію вебінару Джоанни Кости за посиланням
Якщо ви бажаєте дізнатися більше про курс для школярів Prepare!, який є єдиним офіційним комплексом для
підготовки до міжнародних екзаменів, та який схвалено Екзаменаційним Департаментом Кембріджського Університету,
перейдіть за посиланням
Немає коментарів:
Дописати коментар