NUS: New Ukrainian School

ЛАЙФХАКИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ: ВИВЧАЄМО АНГЛІЙСЬКИЙ АЛФАВІТ Автор: Анна Гезь - методист видавництва MM Publications Особливість вивчення англійської мови в молодшому шкільному віці полягає в тому, що діти сприймають навчальні вправи як гру. Вчителі можуть допомогти учням вивчити англійський алфавіт, перетворивши урок у веселе проведення часу, де кожен отримує задоволення від навчання. Переважну більшість ігор, які ми Вам пропонуємо, діти захочуть повторювати знов і знов. Кубики з літерами Зробіть поділ дошки на 26 кубиків для кожної літери алфавіту. Розділіть дітей на 3 групи, кожна група отримає свою букву. Наприклад, Ви вивчаєте літери A,B,C, перша група отримає літеру А, друга група отримає літеру B, а третя літеру С. Напишіть різні слова на папері або роздрукуйте. Слова мають бути знайомими для дітей з вивченого розділу. Наприклад, apple для першої групи, ball для другої групи, cat для третьої групи. Напишіть всі слова з великої літери. Учні з’єднують слова з літерами і чіпляють їх на перші три кубики для літер на дошці. Бінго Учні малюють таблицю з трьома колонками і трьома рядками на папері та заповнюють кожну клітинку літерою починаючи з A до Z в будь якому порядку. Намалюйте табличку на дошці з заповненими літерами і переконайтесь, що кожна дитина намалювала і заповнила таблицю вірно. Ви називаєте літери алфавіту в довільному порядку, учні закреслюють названі літери. Той, у кого всі названі літери будуть закреслені, говорить Бінго і стає переможцем. Знайди літеру Намалюйте вертикальну лінію на дошці та розділіть її на дві частини. Напишіть букви алфавіту з великої літери в довільному порядку на двох частинах. Розділіть учнів на дві команди. Учень кожної групи підходить до дошки, знаходить названу Вами літеру і обводить її маркером. Учень, який знайшов та обвів літеру першим, отримує бал для своєї команди. Продовжуйте гру до тих пір, поки всі учні знайдуть літери та обведуть їх. Команда з найбільшою кількістю балів стає переможцем. Хто останній? Учні стають у коло. Найкраще використовувати флеш картки для проведення гри. Картки зі словами треба розділити на дві колоди. Учень обирає картку , називає слово і кладе картку під колоду. Далі учень передає колоду карток іншому учневі. Продовжуйте гру до тих пір, поки всі учні по черзі не назвали слово. Якщо учень не пам’ятає слово, він вибуває з гри. Сподіваємося, що всі запропоновані ігри стануть до вподоби Вашим учням. Навчайтеся легко та швидко разом з Smart Junior 1 for Ukraine. Для запропонованих ігор можна використовувати флеш картки до Smart Junior 1 for Ukraine. Англійський алфавіт з прописами, піснями та іграми представлений в абетці Smart Book. Бажаємо успіхів ! НУШ є новим поняттям для всіх вчителів, і не тільки для "англійців". Я є одним з тренерів НУШ, підготовленим Британською Радою в Україні. Та все ж спираюся на матеріали компетентних колег. Рекомендую прочитати. ВЧИМОСЯ ЧИТАТИ РАЗОМ ІЗ SMART JUNIOR FOR UKRAINE Автор: Анна Гезь - методист видавництва MM Publications в Україні Враховуючи численні прохання вчителів цього разу ми вирішили розповісти про техніки читання іноземною мовою на прикладі підручників Smart Junior 1, 2 for Ukraine. Які труднощі постають перед учнями під час навчання читання іноземною мовою? Який метод навчання читання використовувати на уроці? Відповіді на ці питання ви знайдете в нашій методичній статті. Процес навчання читання іноземною мовою спирається на сформовані уміння дитини читати рідною мовою, розвиток усного мовлення та сприйняття іноземної мови на слух. Початком формування умінь читання вважається той момент, коли дитина вперше усвідомила зв'язок голосного та приголосного звуків і вимовила перший склад, знаючи графічне зображення літери та її звукову відповідність. Під час навчання читання англійською мовою учні знаходять певні труднощі, такі як: Кількість букв в англійському алфавіті та кількість звуків, які вони утворюють. В англійському алфавіті 26 букв, які передають 44 звуки. Букви, що передають голосні звуки A, E, I, O, U, а також буква Y(/aɪ/ в таких словах, як cry, sky, fly, my). Букви, що передають приголосні звуки B, C, D, F, G, H, J, K, L, M, N, P, Q, R, S, T, V, W, X, Y(/j/ в словах yo-yo, yack) і Z. Невимовні літери на початку слова, так звані “silent letters” в словах hour, know, knight, knock, write, wrong тощо. Невідповідність між графічним та звуковим образом слова, наприклад: neighbour, daughter, thought, niece. Приголосні вимовляються не так, як називаються в алфавіті, наприклад: [k] –cat, cucumber, [k] в буквосполученні ck –quick, [k] у сполученні ch в словах грецького походження - school, Christmas. Різночитання однакових букв та словосполучень: bit-bite, pen-Pete, car-care. Наголос в словах, наприклад:music-musician, present-present (в залежності від частини мови). Графічне зображення літер англійського алфавіту. Учні не розрізняють букви або мають певні труднощі з цими буквами : e-i, h-g, j-q, r, y. Невідповідність букв і звуків sh, ch, th. Розуміючи найбільш поширені складнощі під час навчання читання, автори підручника Smart Junior 1, 2 for Ukraine орієнтуються на використання методів цілих слів та фоніксів. Метод цілих слів - вперше виник у Франції, в основі методу закладено читання цілих слів шляхом зорового сприйняття та запам’ятовування слів, що читаються не за правилами, наприклад : theatre, tourist. Учні візуалізують слово, вимовляють слово, практикують слово у піснях та римівках і запам’ятовують його. Слова можна виокремлювати й подавати в різних кольорах або на картках для тренування правильності читання. Метод фоніксів (звуко-буквений метод) - допомагає учням розпізнавати буквено-звукові та звуко-буквені зв’язки. Учням пропонуються вправи, як знайти та показати літеру, що відповідає вимовленому звуку; прочитати букву в різних позиціях у слові, розпізнавати звуки в усному та писемному мовленні. Чи ефективний метод фоніксів? Як зазначає В. Блемінг, 84% англійських слів підпадають під фонетичне прочитання. Найкраще звуко-буквений метод підходить дітям - аудіалам. У Smart Junior 2 for Ukraine Student’s Book представлена секція Phonics, яка продовжує ознайомлювати учнів зі звуками англійської мови. В даному розділі подаються схожі за звучанням приголосні звуки, голосні у відкритому та закритому складі, дифтонги. Для опрацювання кожного звуку подані слова, які ви можете прочитати разом з учнями, і пісні. В робочому зошиті учня подаються додаткові вправи для відпрацювання читання. Підручник Smart Junior 3 for Ukraine містить секцію Phonics, яка знайомить учнів з буквосполученнями pl, bl, cl, gl, fl, pr, br, cr, gr, fr, tr, dr, sm, sn, sp, sk, sl, st, squ, sw, th, ch, sh, tch, ck, nk, ng, а також голосними в закритому та відкритому складі. В кінці Smart Junior 1, 2 for Ukraine Teacher’s Book ви знайдете методичні рекомендації щодо проведення уроків читання за звуко-буквеним методом. Надаємо декілька рекомендацій: 1. Напишіть дві літери на дошці, наприклад i та o. Під кожною літерою розташуйте флеш-картки з назвами предметів. 2. Вкажіть на букву i та назвіть звук декілька разів, запропонуйте учням повторити звук. 3. Вкажіть на кожен малюнок (white, kite, rice), назвіть предмети та запропонуйте учням повторити слова. 4. Запропонуйте учням прослухати чант. Учні слухають чант двічі, вказують та повторюють слова. 5. Запропонуйте учням прослухати чант третій раз. Роздайте учням два кольори: синій та зелений. Учні слухають пісню і підкреслюють слова із літерою i, яка дає звук /ai/ синім кольором та слова з літерою о, яка дає звук /ou/ зеленим кольором. Запропонуйте учням прочитати слова виділені зеленим та синім кольором. 6. Виконайте TPR activity з учнями. Учні слухають чант і підіймають флеш - картки зі словами rice /ai/ і rose /ou/. Також можна поділити учнів на дві команди. Перша команда співає перший куплет і підіймає флеш-картки rice /ai/ і rose /ou/. Друга команда співає другий куплет, а далі учні обмінюються ролями та продовжують виконувати завдання. 7. Гра-повторення. Напишіть голосні звуки i, o на папері, складіть та покладіть їх у мішечок. Поділіть учнів на дві команди. Кожен представник команди обирає картку, називає звук і слова з цим звуком, наприклад: i-white, rice, nice, kite, climb, dive, etc. За кожне правильне слово учень отримає бал для своєї команди. Повторюйте гру декілька разів змінюючи картки зі звуками. Команда, яка набрала найбільшу кількість балів, стає переможцем. Сучасна програма дозволяє вчителю самостійно обирати найбільш дієвий метод навчання читання, враховуючи вікові та психолінгвістичні особливості дітей молодшого шкільного віку. Отже, який метод обирати залишається за вчителем; найголовніше - щоб дітям подобався процес навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар