Комп'ютерні технології... Це не майбутнє, це - сьогодення. У цьому мали змогу переконатися всі учасники обласного семінару. Це була прекрасна нагода розповісти колегам про передові методики, про "перевернутий клас", про найсучасніші комп'ютерні технології, які можна впроваджувати в школі, зокрема, на уроках англійської мови. Все пройшло, як кажуть, "на ура". Добре йти до тих, хто вмотивований, знає про предмет розмови, хоче і вміє слухати. А тепер докладніше про сам семінар.
4
грудня в ДОІППО відбувся обласний
семінар вчителів іноземної мови на тему «Інноваційні технології навчання на
уроках англійської мови». Роботу семінару розпочала Васильченко Алла Іванівна, методист
навчально-методичної лабораторії іноземних мов Дніпропетровського обласного
педагогічного інституту післядипломної освіти. Вона висловила сподівання, що
присутні на семінарі вчителі іноземних мов, стануть частиною співтовариства
педагогів, готових навчати і вчитися, готових застосовувати кращі методики
викладання з використанням ІКТ, запозичувати досвід, творити й
експериментувати!
А далі систему
роботи педагогів Солонянського району презентувала команда вчителів
до складу якої ввійшли
найдосвідченіші вчителі РМО, справжні фахівці своєї справи.
Грабко Т.А.,
методист Солонянського РНМК, говорила про
науково-методичний супровід розвитку професіоналізму вчителя англійської
мови засобами мережевої взаємодії. Як же краще побудувати методичну роботу з
педагогами, щоб кожен учитель відчув ситуацію успіху, динаміку професійного
росту, задоволення від роботи, потребу в самоосвітній діяльності? Подібні
питання постають досить часто і,звичайно, потребують вирішення. І в цьому
процесі неоціненна роль методичної служби. Адже саме вона має забезпечити умови
для ефективного науково-методичного, психологічного, інформаційного супроводу
діяльності вчителів, підвищити рівень
їхньої готовності до педагогічних інновацій, сприяти розвитку творчих
здібностей педагогів, формуванню в них навичок науково-дослідницької роботи,
зацікавленості в оволодінні інноваційними педагогічними технологіями.
Про
запровадження оновленого змісту освіти при вивченні англійської мови в
початкових класах в контексті нового Державного стандарту початкової загальної
освіти повела розмову Гринчук Світлана Олександрівна, методист Солонянського
РНМК. З педагогічної точки зору, на етапі початкової школи особливо важливо
розвивати в дітей позитивну мотивацію до вивчення ІМ та інтерес до пізнання
світу навколо, а також формувати здатність і готовність до іншомовного навчання
на наступному етапі основної школи. Вчителям дуже сподобалися ігрові завдання
для молодших школярів, які представила Світлана Олександрівна. Учасники
обласного семінару переглянули відеоролик з фрагментом уроку в 2-му класі, який
вчиться за новим Державним стандартом початкової загальної освіти.
Володіння
навичками роботи на комп’ютері, уміння використовувати інтернет-технології,
різноманітні інформаційні ресурси в освітній практиці дозволяють педагогу
розширити своє інформаційно-освітнє середовище. Розвиток мережевих спільнот
вчителів – один з напрямків роботи сучасної методичної служби, а в умовах
активного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в сферу освіти
такий вид взаємодії актуальний та затребуваний. Тому наступний виступ Кацевич
Наталії Миколаївни, заступника директора з навчально-виховної роботи,
вчителя англійської мови Олександропільського НВК носив назву
«Технологія «Е-learning» та соціокультурний компонент мовної освіти, як контент
для ефективного формування комунікативної компетенції учнів». Вже не секрет, що
вчитель, що володіє сучасними інформаційними технологіями, більш цікавий та
потрібний сучасному учневі. Моніторинг нових технологій дає підстави
стверджувати, що вчителі, які працюють в інноваційному режимі, мають більш
високі досягнення у навчанні учнів, у роботі з обдарованими дітьми й загалом у
створенні позитивного іміджу своєї школи.
«Використання
соціальних сервісів Web 2.0 для розвитку критичного мислення креативної
особистості на уроках іноземної мови». Такою була назва виступу-презентації
Рибцуник Анжеліки Мирославівни, керівника
РМО вчителів іноземної мови,вчителя
англійської мови КЗО «Башмачанська СЗШ». Вчителька розповіла, як завдяки
елементам технології розвитку критичного мислення, ігровим технологіям, методу
проектів, а також використанню ІКТ, вона намагається зацікавити учнів
вивченням іноземної мови. Анжеліка Мирославівна
вважає, що в навчанні іноземної мови потрібно використовувати не тільки
метод критичного мислення, а також систему електронного навчання і соціальні
сервіси Web 2.0. Адже система електронного навчання відкриває нові можливості
для творчого розвитку як учнів, так і вчителів, дозволяє звільнитися від
одноманітності традиційного курсу навчання, розробити нові ідеї та вирішити більш
цікаві та складні проблеми. З цього можна зробити висновок: використання
інформаційних технологій, а саме електронних підручників, соціальних сервісів
Веб 2.0, дистанційних курсів, майстер-класів та конкурсів, як для учнів, так і
для вчителів у навчальному процесі сьогодні вже є необхідністю.
Тема «портфоліо»
зараз є дуже актуальною. Люди різних професій створюють власні професійні
портфоліо для демонстрації своїх досягнень та професійної майстерності.
Детально ознайомившись з Рекомендаціями Ради Європи щодо оформлення порт фоліо ще
понад шість років тому, Ремез І.В., вчитель англійської мови Солонянської СШ
№1, переконалася у необхідності цього
документу та розпочала створення макету учнівського портфоліо, з урахуванням
сучасних програм та підручників, намагаючись створити портфоліо для учнів
української школи. Діти з радістю підхопили ідею вести власні мовні портфоліо.
Це був для них новий вид діяльності, а як відомо, все нове завжди викликає
інтерес. Можливість оцінити себе, свої досягнення, продемонструвати їх
однокласникам надихнула вчительку на ведення учнівського портфоліо. Своїм
досвідом та напрацюваннями Інна Василівна з радістю поділилася з
присутніми через виступ «Вибудова
власної освітньої траєкторії самоосвіти вчителя через технологію «Портфоліо», а
також ознайомила з власним електронним портфоліо, над створенням якого вона
зараз працює.
На
завершення зустрічі мова пішла про «Формування
компетентнісного підходу до вивчення
іноземних мов». Грабко Т.А., підкреслила в своєму виступі, що неможливо
протиставити компетентність знанням та навичкам, оскільки компетентність значно
ширше поняття і знання та навички є лише його частиною. Набуття компетентності
перетворює учня з носія академічних знань у людину активну, соціально
пристосовану, налаштовану не лише на спілкування щодо обміну інформацією, а й
на соціалізацію в суспільстві з метою практичного використання здобутих знань. Ключові
компетенції, які розвивають сьогодні українські педагоги, є базовими,
універсальними. Їхніми характерними ознаками є багатофункціональність,
надпредметність і міждисциплінарність. А так як метою навчання іноземних мов у
школі є формування комунікативної компетенції, присутнім на семінарі вчителям
було запропоновано пройти «Тест для
визначення рівня сформованості лексичної компетенції» та перевірити здатність
миттєво викликати з довгострокової пам'яті еталон слова залежно від конкретного
мовленнєвого завдання та включати це слово у мовленнєвий ланцюг.
Справді,
програма семінару була надзвичайно насиченою. Безперечно, усім зрозуміло, що
комп’ютерні технології дозволяють максимально ефективно використовувати наявні
програмно-апартні ресурси навчальних закладів, а школярі дістають можливість
застосовувати на практиці найсучаснішу комп’ютерну техніку. А такі
зустрічі, як проведений семінар – це підвищення кваліфікації кожного вчителя,
бо це здобуття таких необхідних навичок роботи з мультимедійною технікою.
Немає коментарів:
Дописати коментар